مقایسه انواع فنس ها

هوشمند سازی امنیت

مقایسه انواع فنس ها

فنس یا توری حصاری نوعی توری حفاظ بافته شده با مفتول است که به سبب کاربرد زیاد آن برای حصار کشی باغات، فنس باغی یا دور باغی نیز نامیده می شود. فنس ها دارای انواع مختلفی هستند از جمله فنس ساده، فنس توری و فنس الکترونیکی که دارای تکنولوژی پیشرفته ای می باشد. مهمترین کاربرد فنس در صنعت کشاورزی برای حصار کشی و محصور کردن زمین های کشاورزی است. توری فنس در صنایع دیگری همچون صنایع نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل کاربرد زیاد این محصول به یکی از پر فروش ترین توری های فلزی شهر مفتول تبدیل شده است. برای تولید فنس از مفتول هایی که دارای جنس ها و قطرهای متفاوتی هستند استفاده می شود و بنابر نوع و جنس مفتول ، انواع فنس فلزی ساخته و به بازار عرضه می شود. توری حصاری را می توان به سه دسته تقسیم کرد؛ توری حصاری آهنی ، توری حصاری گالوانیزه و توری حصاری روکش pvc ، که به ترتیب با مفتول سیاه ، مفتول گالوانیزه  و مفتول گالوانیزه با روکش pvc ساخته می شود. این توری ها از نظر قیمت و کاربرد متفاوت هستند که در ادامه به تفاوت بین آن ها و قیمت فنس می پردازیم .

خرید انواع توری فنس و قیمت آن ها

پیشتر توضیح داده شد که توری حصاری بر اساس جنس مفتول در سه نوع تولید می شود : توری حصاری با مفتول سیاه ، توری حصاری با مفتول گالوانیزه و توری حصاری با مفتول گالوانیزه روکش pvc . تفاوت در جنس مفتول مورد استفاده باعث تفاوت در طول عمر، دوام، مقاومت و کاربرد و از همه مهمتر قیمت آن ها شده است که به توضیحاتی در این باره می پردازیم.

توری حصاری با مفتول سیاه :

توری حصاری بافته شده با مفتول سیاه در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم نیست و دچار پوسیدگی و خوردگی می شود. در مناطق خشک نیز به دلیل داشتن طول عمر کم این نوع حصار کشی استفاده از آن رایج نیست و عملا در مدت کوتاهی کارآیی خود را از دست می دهد و پس از خوردگی و پوسیده شدن دچار پارگی می شود. این نوع توری حصاری به دلیل نداشتن مقاومت در برابر رطوبت و دما و و طول عمر کوتاه دارای قیمت پایین تری نسبت به فنس گالوانیزه و روکش پی وی سی pvc است. اما قیمت پایین تر فنس با مفتول سیاه هم باعث محبوبیت این محصول در بازار نشده است و این دسته از توری حصاری نه تنها محبوبیت چندانی بین مصرف کنندگان ندارد بلکه تولید کنندگان را نیز ترغیب به تولید آن نمی کند. از این بیشترین تولید توری حصاری نوع گالوانیزه آن است که دارای مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و پوسیدگی است و عمر مفید بیشتری دارد.

فنس گالوانیزه و قیمت آن :

فنس گالوانیزه همانطور که پیشتر گفته شد از مفتول گالوانیزه تولید و بافته می شود که دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و اکسید شدن است. این محصول قابل استفاده در همه مناطق گرم و خشک ، مرطوب و … است و به همین دلیل رایج ترین و متداول ترین نوع فنس ، تولید شده با مفتول گالوانیزه است که طول عمر بالایی دارد و برای حصار کشی در همه مناطق به خصوص مناطق با رطوبت بالا توصیه می شود. توری حصاری بافته شده از مفتول گالوانیزه مقاومت بیشتر ، طول عمر بیشتر و قیمت بیشتری دارد.

توری حصاری گالوانیزه pvc :

فنس گالوانیزه با روکش PVC از مفتول گالوانیزه با روکش پی وی سی بافته شده است که دارای بیشترین مقاومت در برابر خوردگی و اکسیده شدن و پوسیدگی است. چرا که علاوه بر مفتول گالوانیزه که در برابر رطوبت مقاوم است و دچار زنگ زدگی نمی شود، دارای روکش PVC نیز هست و فنس را از پوسیدگی در اثر تابش نور خورشید و بارش باران حفظ می کند و روکش های پی وی سی طول عمر فنس را افزایش می دهد. به دین ترتیب فنس گالوانیزه روکش پی وی سی از فنس گالوانیزه مقاومت بیشتر، طول عمر بیشتر و قیمت بیشتری دارد.

قیمت فنس

همانطور که گفته شد، جنس مفتول به کار گرفته شده، ضخامت مفتول ، ابعاد چشمه ها و ارتفاع توری حصاری عواملی هستند که در قیمت توری حفاظ تاثیر گذار است. فنس ها انواع متفاوتی دارند  مانند فنس معمولی و فنس الکترونیکی و بالطبع قیمت فنس الکترونیکی با قیمت فنس های معمولی متفاوت است. در اینجا ما به بررسی قیمت فنس های معمولی میپردازیم. از نظر نوع مفتول؛ قیمت فنس گالوانیزه روکش دار بیشتر از دو نوع دیگر و همچنین مفتول گالوانیزه به دلیل انجام فرآیند گالوانیزاسیون دارای قیمت بالاتری نسبت به مفتول سیاه می باشد. بدیهی است که قیمت توری حصاری متناسب با ضخامت مفتول است و هر چه ضخامت مفتول آن بیشتر باشد قیمت آن هم بالاتر می رود در حالی که هر چه چشمه های توری باغی بزرگتر باشد، طبیعتاً مقدار مفتول مورد نیاز کمتر شده و قیمت آن پایین تر می آید. در نتیجه برای استعلام قیمت فنس باید نوع و ضخامت مفتول و ابعاد چشمه های آن را در نظر بگیرید.

خرید و فروش فنس

برای خرید فنس باید ابتدا به هدف و نیازمان توجه کنیم و سپس متناسب با نیازهایمان بهترین گزینه را انتخاب کنیم. برای مثال نوع منطقه ای که از آن استفاده خواهد شد از اولین مواردی است که باید بررسی شود. این نکته نقش اساسی در انتخاب نوع توری حصاری دارد. زیرا شرایط آب و هوایی از مهمترین نکات انتخاب درست آن است. معمولا در مناطق گرم و خشک نیازی به استفاده از توری حصاری تولید شده با مفتول گالوانیزه و یا روکش دار نیست . در این صورت هزینه برای تهیه این نوع از توری حفاظ توجیه اقتصادی ندارد. در مناطق مرطوب و مستعد زنگ زدگی، استفاده از فنس گالوانیزه شده و یا نوع گالوانیزه شده همراه با روکش PVC ، بهترین و اقتصادی ترین انتخاب است. هرچند قیمت نوع گالوانیزه شده و روکش شده به مراتب بیشتر است. علاوه بر این مواردی زیادی باید قبل از خرید آن مورد توجه قرار گیرند. بهتر است قبل از اقدام به خرید و صرف هزینه، راهنمای خرید فنس را مطالعه بفرمایید. از طرفی حصارکشی با توری حصاری دور باغی به جای دیوارکشی این امکان را به شما می دهد تا زمانی که دیگر نیازی به آن نداشتید بتوانید با فروش فنس قسمتی از هزینه های انجام شده برای آن را جبران نمایید.  

 

پس از خرید فنس ، توری حصاری را چگونه نصب کنیم ؟

فنس کشی مهارتی است که گرچه به نظر ساده است اما در عمل ممکن است با پیچیدگی هایی همراه باشد . بدین ترتیب اگر قصد انجام حصار کشی، به تنهایی و بدون همکاری نیروی ماهر را دارید، باید قبل از اقدام در این مورد مطالعاتی داشته تا از چالش های احتمالی آن آگاهی داشته باشید.

اولین قدم برای نصب توری فنس دور باغی مجوزهای این کار است. بنابراین قبل از اجرا ، باید نسبت به گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنید. برای این کار باید از آخرین قوانین و مقررات حصار کشی در شهر و منطقه مورد نظر اطلاع پیدا کنید. سپس در صورت گرفتن مجوزهای لازم در این خصوص و تعیین محل دقیق مرزهای زمین، محل حصار کشی را مشخص کنید.

پس از مشخص کردن محل دقیق حصار کشی، محیط منطقه مورد نظر را اندازه گرفته و سپس تعداد پایه فنس های مورد نیاز را محاسبه کنید. 

در مرحله ی بعدی نوع توری حصاری که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید.

پس از این مراحل باید محل مورد نظر را برای نصب آماده کنیم برای این کار ابتدا باید محل نصب پایه فنس را علامت گذاری کرده و در محل های علامت گذاری شده حفره های پایه ها را حفاری کنیم. پایه ها را در مرکز حفره قرار داده و سپس با شن و ماسه حفره ها را پر کرده و پس از آن مرحله بتن ریزی را انجام داده و شیب بتن را طوری تعیین می کنیم که آب در محل پایه فنس جمع نشود.

منبع:

https://www.farsnews.ir/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.